06 November 2010

Kenyataan SU Politik Anwar terhadap PAS & DAP tidak wajar - Abdul Aziz Anon


Setiausaha Politik Dato’ Seri Anwar Ibrahim menyatakan rasa tidak puashati beliau terhadap PAS dan DAP dalam membantu kempen pilihanraya yang melibatkan calon PKR bertanding pada pilihanraya Batu Sapi baru-baru ini.

Abdul Rahman Yusof yang juga bekas ahli Parlimen Kemaman di dalam akaun facebook beliau pada 5 November 2010 mengatakan bahawa jika PKR membantu kempen pilihanraya yang ditandingi PAS dan DAP, parti itu akan membiayai semua kegiatan kempen mereka walaupun kerusi itu ditandingi parti rakan dalam Pakatan Rakyat seperti di Sibu, Bukit Gantang, Kuala Terengganu, Bagan Pinang mahupun Galas.

Apabila PKR bertanding di Batu Sapi PKR dipaksa untuk membiayai jentera PAS dan DAP kerana parti PAS dan DAP langsung tidak memberi peruntukan kepada jentera mereka untuk membantu kempen pilihanraya yang ditandingi PKR.

Penulis merasakan sebagai Setiausaha Politik kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim, Ketua Umum PKR yang juga Ketua Pakatan Rakyat, Abdul Rahman tidak perlulah mengeluarkan kenyataan seperti ini kerana boleh mengundang rasa kurang senang rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat.

Hubungan baik Pakatan Rakyat mesti sama-sama kita pelihara untuk menawan Putrajaya pada Pilihanraya ke-13 nanti.



ABDUL AZIZ ANON