27 November 2010

Surat palsu atau Setiausaha Agung ciplak? - Reformis Jalan TAR

Terkejut beruk tengok sidang akhbar Setiausaha Agong PKR petang tadi. Bila reporter tanya pasal repot polis yang dibuat oleh bekas SUA mengenai surat pemecatan palsu, dia jawab sambil lewa saja: “saya bukak fail jumpa surat... mana saya tahu palsu atau tidak”. Ini standard mat rempit kantoi beg tangan jumpa dalam raga motor jawab: “saya jumpa beg tangan... mana saya tahu siapa punya”.

Ini kes berat, beb. Kalau polis siasat, betul surat itu palsu: parti boleh diharamkan. Presiden, Timbalan Presiden, SUA boleh masuk jel. Janganlah jawab acuh tak acuh aja, walaupun tengah menipu. Gunakan kepala hotak bukan kepala lutut.

Kalau mamat ini SUA ori, dia mesti tahu surat itu surat palsu. Sekali tengok format dan isi kandungan surat dah tahu ini surat palsu. SUA mana ada kuasa nak pecat ahli, pulak mamat Jenapala ini Timbalan SUA. Kalau macam itu senang ler, kalau SUA tak suka Ketua Umum, dia pecat aje. Ketua Umum itu ahli biasa aje.

Kalau “kami” yang pecat, siapa “kami” itu? Di mana “kami” buat keputusan? Bila “kami” buat keputusan? Mengapa minit mesyuarat “kami” tidak disebut dalam surat pemecatan?

Dalam surat kata mamat Janapala ini dipecat sebab mengkritik parti secara kasar dan terlibat dengan penubuhan Parti baru. Dekat sidang media, dia kata mamat ini dibuang sebab bankrap. Mana satu yang betul ni?

Lagi pun, parti mana boleh pecat sebab ahli bankrap. Yang boleh hanya lucut jawatan dalam parti kalau ahli itu bankrap. Guna akal sikit lah, beb.



REFORMIS JALAN TAR